joi, 21 iulie 2011

saptamina 28

LUNI

Ca de obicei lunea, incepe repede.La 7 ma prezint la poarta,locatie cu bancomat de cafea,primesc cardul de acces si ora 7,30 a pied catre birou. Dupa ce beau cafeaua apar la poarta si vecinii de parcare,care insa mai fac o tura pentru ca nu sint echipati regulamentar,adica vesta reflectorinzanta si bocanci cu virf metallic…. La ora indicate de guardian sint déjà la birou,dar pt ca e luni oamenii sint ocupati cu vizionarea unei partide de poker ,inregistrate pe un hdd extern..unde erau déjà mize de 1o euro….stau linistit si imi propun in gind sa invat si eu poker …. Dupa ce se gata vizionarea si ramine magazionerul doar cu un zimbet de om de stiinta, incepe ziua de lucru si la el. Parles…oui….alezz …oui… apoi revien ici…Mersi… Am inceput turul fabricii…am regasit magazia…si am asteptat… micul stivuitorist francez. Lumea , ca lunea venea la job….Bonjour,…common ca va?..... ca va!!! c’est lundi si zimbeam impreuna…. Imi fac de lucru …dar tot trece greu. Apare Greg, scria pe casca lui,…ne salutam si ma intreaba unde e casca mea….in camion….ma duc repede dupa ea…si surpriza , el si-o da jos din cap….probabil ca depaseam numarul de casti aprobate pe metru patrat de fabrica… Descarcam in duet….si cum Greg avea chef de gluma…adica ajungea din magazie mai repede decit aduceam eu cu transpaletul din camion….tura motorasul stivuitorului….eu baiat fin am priceput , si lasam paletul lateral de unde era Greg….deci mai avea de facut o manevra….dupa 4 seturi a abandonat lupta si a fost pace.
Am ramas prieteni, si m-am intors la poarta,magazionerul avea probleme cu un polonez care intrase peste rind in fabrica,dar cind a avut un minut liber mi-a dat dat actele semnate, am vrut sa ii urez un fel de Fir intins pescaresc, pt pokerul de saptamina aviatoare, dar omul era bagat in negocieri cu polonezul.
Mergem in Olanda , sa incarcam hirtie de ziar….pentru Germania…
La intrare in Belgia, facem o pauza strategica de 15 minute ,la un shell unde era net, locatie cunsocuta de pe vremea cind lucram la De Rooy…..pun repede saptamina 27 pe blog, sa nu mai primesc mustrare de la Profesor ,intru pe soferii.ro ,o poveste scurta cu Zorba si Kathy, aflu vesti depre viitoare olandeza….salut ofline pe Cineva…Sanatate si Toate cele bune!!!
150 km…trec repede…mai mult dureaza pina gasim depozitul in port.Aceeasi problema, adresa era ok, dar poarta nu era accesebila pentru s-a schimbat modificarea. Intram, indentificam parcarea, ma echipez inclusive casca si la birou.Deci in Olanda lunea incepe de marti dimineata….oamenii plictisiti ,olandeza ,limba stiintifica, ne-am inteles din semne… dar prima impresie a fost de ajuns.. Mergem in alta parcare si pina se gata pauza de masa ,decopertam pe o parte…. Vine un stivuitor si o bicicleta…clar sintem in Olanda…mai e nevoie de o lalea… Inteleg greu , ca pozitia unde trebuie sa astepte soferul este in fata camionului,dar e ok si primim 7 role,puse vertical de hirtie a 3 tone bucata care ma fac ecologist imediat.
Fac un apel catre toti cititorii blogului, economisiti hirtia,….va rog eu….
Mergem inapoi in prima parcare s-a punem chingi, intrebarea stiintifica ar fi, cite chingi trebuie sa punem ca sa fie ok?.... raspunsul romanesc universal valabil…cite avem… Deci punem cite 3 chingi pe prima si ultima rola apoi cite o chinga pe fiecare rola…. Si culmea matematicii aplicate in transporturi mai ne ramine o chinga. Deci e ok….. In drum spre birou ,identific locatia cu bancomatele de cafea si suc..si imi face un ochiul un sortiment nou de fanta…presupun ca e din coacaze …
La birou, semnalez o mica problema, numarul de inmatriculare era trecut gresit ….omul de stiinta se rasteste efectiv la mine….ca eu asa am trecut pe fisa de incarcare….fara sa ridic tonul…il rog sa verifice si modifica pe acte cu pix-ul…. Aloo , imediat se gata ziua si voi dormiti….
Ma intorc la bancomate, iau o cafea si noul suc….. si la drum. Drum cunoscut..facem o pauza in Luxemburg pt rovignieta germana si ajungem in baza la 02.30. Cred ca fac totusi o reclamatie la scenarist, macar sa ne dea betoanele inapoi.

MARTI

Nu gasim loc de parcare la beneficiar si parcam la noi in baza. Dimineata , lumea munceste..si ne trezeste mai repede…Folosim timpul pentru un dus reconfortant. Mergem sa descarcam ,ochii imi fug repede pe modul de ancorare a rolelor….camionagii germani cu acelas fel de role folosea doar o chinga pe fiecare
Ne intoarcem in baza,mergem la birou si primim ordinul de incarcare…sint 2 incarcari si 2 descarcari in Franta , departe, vis a vis de Espana…deci adio betoane si chiar hirtie de ziar. Linga baza ,un café internet..ala scump cu 2 euro 40 minute, dar asta e. Salut pe Zorba si pe Kathy, aflu vesti despre chef,fac o tura pe soferii.ro. salut ofline pe Cineva, si suna telefonul…. S-a modificat ceva , sa mergem la birou….renunt cu jale la 10 minute de net. La birou, aflu ca s-a modificat dar fara sa se schimbe nimic….un coleg nu ajungea sa incarce de o fabrica si trebuie sa mergem noi sa ii luam marfa..ceeace si facem fara sa regretam,pentru ca niciodata nu se stie.
Ajungem elegant la prima incarcare, colegul meu stia locatia si gasim repede si biroul dar era sfinta pauza de masa.ceeace facem si noi…
Dupa ce se gata pauza, am avut onoarea s-a il vad la lucru pe micul stivuitorist german,recordmen mondial….Vreau sa zic ca daca mai era un melc la incarcat, melcul ar fi luat locul 1 cu coronita…ma uit cu jale la comanda sint 28 de paleti….inmultit cu viteza,radical din….o sa fim gata peste 55 minute…ne incadram oricum ,ca doar la 16 avem incarcare…. Din fericire,a intervenit ceva si noul stivuitorist german..un Bob Marley ,original…. Ne incarca ca Fat Frumos..cite 2 paleti si putem merge mai departe,la un depozit din zona pentru inca un palet si acte.
Ajungem si in baza, descarcam marfa colegului si plecam la incarcarea noastra.O masina si un colet..4 m si 1,5 tone. Suna bine….inceputul.Ajungem la fabrica,punem masina pe pozitie ,decopertam si incepem. Incarcam o masina de ambalat si un colet cu anexe. Daca cineva zice ca in Ro exista 1 cu sapa si 2 cu mapa..nu a vazut nimic. La incarcare eram 2 soferi ,micul stivuitorist german si 8 oameni de stiinta. Deci filmele de groaza ar trebuie date la liber chiar si fara bulina. Nu a fost manevra a stivuitorului sa nu fie comentata si fotografiata. Greul a inceput la chingi..am pus 2 ,comisia a cerut 3..am pus 4 ..comisia a cerut lemne pt support..am pus lemnele..comisia a trecut la colet..am pus antiderapante..avea 140 kg..comisia a cerut o chinga..am pus 2 …au facut poze cit pentru un catalog de moda….dar a fost cu happy-end si am plecat dupa o ora foarte grea.
In baza lumea oamenilor de stiinta mergea catre casa,luam din zbor ,ultimii,actele..binenteles ca era o modificare…nu mai incarcam 15 tone de folie ci 50 de cutii cu flori artificial…mai putin de o tona…pentru o descarcare mai prin mijlocul Frantei.
Incarcam, alimentam si plecam. Facem pauza stas pentru cumparaturi si pe Franta incepe FURTUNA!!!Fulger in stinga, in dreapta si apoi in fata..si de la inceput….si tot asa….si o ploaie de ploaie..si fulgerre si ploaie..

MIERCURI

Ajungem la prima descarcare ,gasim loc elegant si strategic in fata portii, pina luam micul dejun lumea venea la lucru. Somn de voie..ploaie ….galagie ..gata somnul …la munca .Descarcarcam pe ploaie, binenteles ca cunoscind axiomele despre apa adunata pe prelate stau in zona protejata de deversarile de apa. Primesc o cafea fff buna de la benficiar.MERSI beaucoup mon ami!!!
Plecam mai departe, 560 km sint oarece drum…dar cum miine e Ziua Frantei ne oprim la 22.30 intr=o mare parcare la 30 km de Bordeaux…amr 222 km!!! Luam cina si la somn.

JOI

Azi e ziua Frantei, sarbatoresc printr-un somn pina la 12..apoi un mic dejun..si acum e ora 15.00 ,scriu blogul cu cafeaua si o bere linga mine,in Franta se sarbatoreste caderea Bastiliei, deci Allez les Bleu!!!
Parcarea mare,150 locuri ,plina …am gasit si 4 romani plus Oleg, un moldoveam de dincolo de Nistru,….am povestit cite una alta….apoi lumea sa retras catre table in paduricea din parcare….
Faza zilei
Dupa ce s-au terminat povestile standard de parcare…cit cistiga fiecare, cu probleme si rezolvarile lor si alte care se gasesesc in toate manualele… Un coleg, tinerel, “Eu am numere de Portugalia,la camion…” vede in cabina un set de table..si fara sa faca prea multe calcule si analize ,provoaca pe orice se crede in stare la o partida….raspunde doar propietarul tablelor…raspuns stas…”Nu am jucat demult,le am de la un alt coleg”, nr de portugalia nu analizeaza omul si incepe sa ne explice ce bun e el…in autobaza, cartier si chiar in oras….. Fara sa fiu fan am asistat si eu la 2 partide…si vreau sa spun, ca nr de portugalia a luat doar prima linie….in rest …pauza competitionala… A incercat el sa o dea la intors….dar degeaba….Questia era destul de vizibila, proprietarul tablelor era versat si la table, dar mai ales in viata.
Gat berea si ma retrag si eu catre masa. Miine e o zi grea, trebuie sa descarcam masina de ambalat sis a mergem 75 km pina la incarcarea de luni, ca vineri nu se lucreaza .

VINERI

Nu am gasit net, deci saptamina merge mai departe ofline.
Dupa ce a plecat seria de camioane la 22.00 cind s-a deschis circulatia….am adormit ..pina au inceput sa vina in parcare cei care au condus prima serie …deci pauzele dese …nu dauneaza…
Dimineata la 6, dupa o cafea binefacatoare,plecam la drum.Imediat dupa iesirea din parcare incepe o restricitie de viteza si depasirea interzisa pt camioane…deci incepem defilarea cu ocazia zilei Frantei, urmeaza Bordeaux..unde apar incep primele autoturisme…si iar incepe o restrictie.De data asta prind un camion cu placutele adr deschise….preventiv schimb cd-ul cu muzica prea romantica.
Ies de pe national pe un departamental…romantic…intru si un pic de interzis camioane, dar la primul giratoriu..revin la centura oraselului.
Beneficiarii masinii de ambalat sint fabricanti de pateu de gisca, deci ne bucuram ca inca nu e cald..si inchidem geamurile la cabina.
Pina la incarcare avem 70 km si 3 zile sa ajungem. Pentru ca e aproape de malul oceanului incercam marea cu degetul…poate gasim un mic loc de parcare sau poate chiar de incarca de azi…dar lozul e necastigator total. Ne intoarcem cu jale la un centru rutier,cochet. Caldura mare monser….multumim in gind pentru instalatia de clima stationara montata pe cabina….si cind se lasa seara..mergem in oras. Prima statie un magazin universal..bifez si spalatoria automata de haine.
Seara ruleaza la cinema IBMan, 2 filme..si déjà e miine.

SIMBATA

Ziua incepe bine, cu un vint care nu lasa sa se faca canicula.
O tura la magazin si spalat de haine.E mai mare parcarea de camioane decit oraselul/sat.
Ma duc la o cafea in restaurant,,m-am indragostit de televizoare cu plasma… si sa vad ce mai nou prin Tur….ca ieri a fost doliu…a condus un francez pina la ultimii 2 km…..greu sportul asta cu bicicleta prin Franta.
Din pacate pentru francezi si azi cistiga altcineva,adica un norvegian… Deja eu faceam reclamatie la regizor, macar ca totusi au bifat francezii o etapa. Ma gindesc la regizorul meu,….dar imi trece repede…gasesc eu pina la urma adresa de la cna-ul lor.
Seara ruleaza filme la cinema IBMan si se face iar miine. Intre timp incepe o ploaie si somnul e mult mai linistit.

Faza zilei
Pentru ca a fost interdictie cu ocazia zilei nationale,azi s-a circulat pina la 22.00 . Deci s-a schimbat distributia din parcare….dar fara sa se modifice prea mult nationaliatatea. Linga noi a aparut un camion spaniel cu un bulgar la volan, conversationam putin.
Mai catre seara linga bulgarul spaniol vine un alt spaniol, duba cu frig, Parcheaza si dupa 10 min incepe sa lucreze thermokingul,prima repriza de 5 minute trece repede si incepe sa se auda 2 voci care se cearta, sincer cum mai incolo erau 3 cisterne cu polonezi,nu am dat importanta. Dar discutia era tot mai Sonora si mai Sonora….. despre modul de parcare si probabil cei 7 ani de acasa ai soferului cu frig care parcase exact in mijlocul parcarii. Dupa vreo 20 min a inceput iar sa ploaie si am adormit.
Din cunostiintele mele si din memoria vizuala, am observat ca masina cu frigul in functiune se parcheaza intr-o margine de parcare sau invers in parcare. Si aici in parcare de 150 locuri,erau camioane cu frig care erau parcate inafara spatiului, deci am fost de accord cu vecinul de linga vecinul meu.

DUMINICA

Ziua incepe la 10.00 cu o cafea naturala home made, pentru ca am descoperit in lada, echipamentul necesar si sufficient ca sa fac asa ceva…..alta viata…. O sa bifez mai des questia asta.
Am reusit sa inventez si mersul pe jos,la bucatarit adica am calit niste ceapa,apoi cassoulettul standard francez cu castraveti murati….mi-am dat nota de trecere azi…..sper sa imi imbunatesc media saptamina aviatoare.
Am mai reusit sa fac ceva azi. Mi-am dat mustata jos .
Ultima data am fost fara mustata in 1988,cind eram biban in armia romana,unde vechimea mea de catana nu imi permitea sa am asa ceva.

Va salut cu stima si respect!!!

Toate cele bune TUTUROR

2 comentarii:

  1. Nooooooo, tu fara mustataaaa.....e ca tangoul fata acordeon !

    RăspundețiȘtergere
  2. super postari,pupici de un bun prieten...si ne-ai lipsit!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere