miercuri, 6 aprilie 2011

Saptamina 13





De obicei cifra 13 imi aduce noroc.Ramine de vazut si cum arata norocul.

LUNI

E universal valabila questia cu iarba care nu creste lunea. Plecam din parcarea de weekend catre baza.Incepem cu alimentarea, urit inceput, camionul are rezervoarele mici, trebuie sa punem si in niste canistre  suplimentare care trebuie trasvazate in rezervor…(ce destept sint, spun questii stiintifice)
Pentru ca avem déjà o intirziere ,un om de stiinta, s-a gindit ca daca nu am ajuns la una précis ajungem la 4.Deci avem 3 incarcari si 4 descarcari . 2 sint pe linga Paris si 2 in apropiere de brinza de Quimper.
Plecam in intirziere ca sa fie reteta fericirii completa. Nu avem prea multa incarcatura si atunci e mai placut drumul. Ajungem la 01.30 …deci e

MARTI

Franta zici, franceza vorbesti trebuie sa te ocupi de acte. Echipamentul corespunzator, actele si curaj gaina ca te tai.Pina sa ajung la birou ,ma intilnesc prin curte cu un om bun la toate….dupa bonjour ,si common  ca va….de rigoare devenim prieteni.Ma duc la birou si ma intorc sa il caut pe prietenul meu, descarcam la 3….Nu apuc sa fac 2 pasi prin curte si apare din noapte, noroc ca avea vesta….ca era un tot unitar…. Mon ami ne descarca la 3…Nu se poaate…Ba da.Ma poti ajuta cu un loc de parcare in curte…….sta omul 1 minut si zice……eu zic escuze moi….dar la cifre sint tufa de venetia,mai ales dupa 2 ture de condus prin ploaie….raspuns correct 22….mersi beaucoup…La 2.55 sint la birou…liniste si pace…nu ma baga nimeni in seama..trec pe la bancomatul de cafea…..c”est la vie. La 3 fix vine micul stivuitorist francez direct la mine..si parca stia ce om de stiinta sint imi scrie 19 sau 20……Negociez in franceza 22 si dau o cafea….22 ramine. Descarca 10 paleti cu brinza si iesim din curte ,parcam pe drum linga cimitirul communal . Ce e frumos si bun sau ingrasa sau e interzis de medic. Allez les bleu…ca mai avem 3 descarcari si e déjà amiaza. Si dai si lupta…din dreapta e frumos Parisul..trecem prin zona Arc de la Defense…vezi foto…si ajungem la exact 5 minute de la inceperea pauzei de masa. Adio net in seara asta. La 13,10 incepe sa vina lumea de la masa. La si 18 incepe descarcarea , din drum, ca aveau oamenii o curte de sa umplut cu cei 5 paleti de vopsea. La 13,50 cu actele tamponate(stampilate) plecam spre DINAN. Adica vreo 300 km supersonic sa fi fost si nu ajungeam…si nu am ajuns. Am gasit firma de tractoare care avea de primit o cutie cit un sicriu.Si un loc de parcare linga ei.Montam digi ca joaca Romania fotbal….ala e fotbal …cu barmanii din Luxemburg…no comment!!!

Faza zilei

Cind faceam manevre sa parcam intr-o pozitie convenabila pt antena….ca un fulger apare un citroen mic si parcheaza in spatele nostru. Democratie te halesc sau capitalism salbatic. Cum aveam nevoie de spatiu si mai era loc de inca 33 de masini pe linga ma duc la citroen…..gol….deja e groasa..sint fantome…Daca dadeam in spate blocam masina, déjà blocata in fata de containere.
Unde e soferul?  E o soferita care cauta in cele 2 containere verzi……upss…..ma retrag in umbra…..vine la masina cu niste mici ghivece de flori….ca un fel de rasaduri..dupa cita geografie stiu eu…. Salut ,raspunde la salut si merge iar la containere….. ma duc si eu….va pot ajuta cu ceva…Nu…..Am eu nevoie de dvs Va puteti trage masina…Da ,imediat….Pina mai face un transport imi spune si povestea ei….Vis a vis e ceva firma de flori si aranjamente florale…care arunca plantele…domnisoara roscata le ia si se ocupa  de ele..le replanteaza se ocupa de ele, ii place mult ce face si nu vrea sa moara florile…. Ramin fara cuvinte. Muta masina si o ajut si eu la 2 transporturi…in total vreo 7 mici ghivece de plastic cu ceva plante…le aranjam in portabagaj ….imi explica cu patos ceva despre citeva din plante…era prea serioasa treaba ..am aprobat elegant indiferent ce a zis….si a plecat sa salveze plantele. Treaba buna questia asta cu salvatul plantelor.Nota 10
Colegul meu, a gasit si el ,pe urma inca un ghiveci mic..si la luat……flori sau ce plante or fi fost au mai murit odata in cabina.Cruda e soarta asta.

MIERCURI

Incep ziua devreme.Poate oamenii au nevoie de piesele din cutia mea. Ghinion. Sefii vin la 8.45. Il gasesc pe cel mai mic dintre ei dupa metoda cea mai mica masina.Imi ia actele, vede camionul si vrea sa vada cutia…. Ridem amindoi ca asa camion duce asa cutie. Imi spune ca oamenii muncii vin la 9.Deci raminem prieteni.
La 9 si 3 minute vine la camion un utilaj desprins din  sf…si stivuitor si macara si orice vrea omul. Aduc cutia cu un trasnpalet si omul mai vrea o cutie. Nu e se poate….ditamai camionul camionul duce cutia la 150 km la alta firma. Iar ridem amindoi. Primesc actele si plecam. Am uitat sa va spun ca aveam incarcare programata la 12.00
Mergem ca vintul, si cind intram pe un fel de drum national ,mai bun ca A1 la noi, si ne ia in primire un jardarm pe motocicleta,facem impreuna un tur printr-o parcare cit china.Oprim si dupa vine tacticos la noi intreaba disc sau card…. Card  …Libre!!! Goooo.
E o descarcare unde am mai fost odata..tot cu o cutie ….Din 2 timpi si 3 miscari descarcam si actele sint semnate. Allez les Bleu.
Din pacate timpul trece ,preveniti devreme, ni se schimba ora de incarcare la 14.
Ajungem la 13. Nici o problema asteptam….pina la 14.45 cind vine un stivuitorist nou nout…..glumet si el si eu….incarca 23 de paleti in 20 minute si 2 in 30 minute. Raminem prieteni. Ma duc la acte….si mai astept 30 minute.   Asta e capitalism sau am ajuns eu altundeva. E capitalism clar!!!
Plecam spre Germania….si facem pauza la Macarele….dupa ce trecem de Paris…

JOI

Plecam mai departe ,pe ploaie….fara nici un spor…Facem o pauza mica pentru cumparaturi la un Aldi.
Ajungem seara la 18.00 la fabrica de brinza.Descarcam dimineata.Montam digi si mai aveam 50 de grame de net….prea putin pt orice.

VINERI

Cine se trezeste de dimineata are précis o zi lunga. La 6 ducem actele la birou, ne ducem la rampa si iesim descarcati la 9,traiasca capitalismul.
Mergem in zona sa incarcam lapte praf pentru Franta zona de dincolo de Paris si primim si incarcarea de brinza pt marti…se simte mirosul de net free.Trecem sip e la baza ,ducem actele ca se gata luna,alimentam stiintific si plecam ca trebuie sa facem revizia la semiremorca.Asadar si prin urmare pina se face revizia mai facem o pauza de 9 ore si déjà nu miroase bine deloc.Plecam pentru 1150 km la 22.15. Clar ca intru la condus de la 2.00, noroc ca nu ploua si ca avem doar 8.500kg.Din pacate, sper sa nu se supere colega mea de banca, am depasit toate recordurile de baut cafea,omologate de federatia de profil.

SIMBATA

Dupa citeva planificari si niste calcule oprim in ultima parcare.Inteleapta decizie ,oricum mai aveam 150 km si nu era loc de stat in fata fromageriei.
Dupa ce parcam,imediat fac recunoasterea pe teren.Dusuri ok, exista piine la magazine si colegi romani in parcare.Totul ok ,mai putin ca e doar un coleg ,Florin de la Aquila,apoi dupa o ora buna apare Vali de la Norbert…apoi Theo din Spania, apoi au aparut 3 camioane cu colegi care lucreaza in Belgia si  déjà a trebuit sa ne impartim ca eram prea multi .
Si binenteles ca prima data s-a inceput cu bere,apoi cu gatitul la ciorba,apoi cu mincarea si iar cu bere si apoi cu gatitul la cina si sesiunea de comunicari stiintifice sa incheiat la ora 3. Spre rusinea mea si din cauza lipsei de pregatire fizica am abandonat colectivul redactional la 21.30.Oricum déjà se trecuse pe realizari si depasiri de plan si erau c-am aceleasi vechi povestiri ,plus sau minus tara,patronul sau modelul de camion.

DUMINICA
Ziua incepe cu spalatul vaselor ramase de ieri si cu o ploaie .Comitetul de criza analizeaza incarcaturile si locul liber ramas si pina se decide ca stam la noi in duba se opreste si ploaia.Deci la munca nu la intins mina.Apare ultima tura de cite o bere, Vali e bucatar sef si prima creatie e o zeama de zarzavaturi cu carne de pui.Cu un pic de smintina rezulta un amestec pentru care se poate se trece prin teren minat. Dupa o pauza competionala s-a trecut la gratare si cartofi prajiti,déjà era mai mult decit putea cineva crede.
Seara incepe reuniunea generala.Se dicuta de salarizare si program, tonaje, rute si binenteles restaurante si gagici.
Eu sint de serviciu la laptop intr-un  VOLVO ,ca in garsonMANiera era fotbal la tv.Transfer farsele lui Budugan si bancuri cu Tanase, muzica si filme…questii stiintifice nu gluma. Daca am lipsit la povesti macar sa fiu si eu folositor colectivului creeat adhoc.
Reteta saptaminii
Mujdei de usturoi in sticla de plastic.
Se curate usturoiul si se taie in bucatele mici.Se pune intr-o sticla de plastic cu un pic de sare si vegeta. Se inchide sticla si de bate violent de un cauciuc Michelin. Dupa citeva minute se trasnforma in pasta .Se adauga suc de lamiie si un pic de apa. Neaparat trebuie cauciuc Michelin!!!!
 Reteta by Vali



5 comentarii:

  1. Cea mai tare reteta pe care am auzit-o! :) :) Super tare! Deci un cauciuc second.....nici nu se pune problema! Clar!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare reteta pt usturoi, insa fatuca cu florile m-a pune pe ganduri .....cam trag frantuzele la mustata !

    RăspundețiȘtergere
  3. Coane Sagio,..nu vreau sa comentez nimic....respect statisticile...

    RăspundețiȘtergere
  4. Coane ANONIM,....o semnam toti si o trimitem anonima...vorba lui Caragiale!!! Deci neaparat trebuie batuta sticla de un cauciuc Michelin...

    RăspundețiȘtergere
  5. Neaparat de un cauciuc Michelin....altfel iese usturoiul la loc in capatana... :))....nu se mai face pasta :D. Buna asta...

    RăspundețiȘtergere